Azams

Za vším, co se dnes odehrává všude kolem nás, se dají najít peníze. Vše se nějak financuje, kupuje, prodává, dotuje, zdaňuje… Prostě je ekonomika za vším.

Za železničními viadukty v okolí Prahy s pronajatým autem

Železniční viadukty patří k nejzajímavějším stavbám na našem území. Ty, co se nachází v okolí Prahy, si můžete prohlédnout zblízka na výletě, který uspořádáte pro svou rodinu nebo vaše blízké s pronajatým vozem z autopůjčovny v Praze 8.

Viadukt u Nového mlýna Okoř

Z autopůjčovny v Praze 8 to není daleko ke zřícenině hradu Okoř. Výlet do těchto míst můžete spojit nejen s prohlídkou hradního areálu, ale také s osvěžením tekoucí vodou v údolí Zákolanského potoka, procházkou podél starobylých mlýnů, prohlídkou chatových osad Višňovka a Colorado a mimo jiné i s obdivováním úchvatné kamenné stavby viaduktu z roku 1873. Železniční viadukt je plně funkční a byl nedávno podroben rozsáhlé rekonstrukci.

hrad Okoř

Podlešín

Ze stejného roku pochází i viadukt na okraji obce Podlešín, kterou naleznete zhruba 3 km východně od Slaného. Po viaduktu se můžete projet samozřejmě vlakem, ale jeho krásu z okénka vlaku nezaznamenáte tak, jako když si pod viadukt zajedete autem, vystoupíte z kabiny a půjdete si jej prohlédnout zblízka. Podlešínský viadukt je jednou z našich nejzajímavějších technických památek devatenáctého století, tedy tzv. „století páry“, o kterém se zmiňuje spisovatel Jan Neruda.

železniční viadukt

Až se budete nacházet v blízkosti viaduktu, mohli byste zavítat do objektu Muzea studené války a protivzdušné obrany, které je vybudováno z bývalých vojenských kasáren a hlavního štábu Protivzdušné obrany Prahy z doby socialismu, nedaleko odtud, přibližně dva kilometry severovýchodním směrem.

Žampach

Světový unikát a skutečně impozantní kamenný viadukt vás přivítá nedaleko nechvalně proslulého jezu na Sázavě se stejnojmenným názvem. Viadukt navazuje na Jílovský tunel, ražený ve skále. Viadukt se řadí k největším v Evropě a je rovněž největší v České republice, nad hlubokou roklí s názvem Kocour se klene v úctyhodné výšce 42 metrů a v délce 109 metrů. Viadukt je v nepřetržitém železničním provozu již déle, než sto dvacet let, stavba byla dokončena v roce 1900.